Puantaj hesaplama

Excel formülleri ile ilgili paylaşım alanı
metin315
Mesajlar: 3
Kayıt: 21 Ara 2023, 17:57
Lokasyon: balıkesir
Meslek: Büro Memuru (Genel)
Adınız: metin
Soyadınız: alaca

Puantaj hesaplama

Mesaj gönderen metin315 »

Merhaba arkadaşlar

https://dosya.co/bw0qba6dxnhj/HAFTALIK.xlsx.html

başlama ve bitiş saatlerine göre çalışlanların çalışma saatlerini yazdım. sonda 1., 2. hafta diye hesapladım.

örneğin 1. hafta 3 gün var 3 günde 15 saat çalışması gerekiyor diğer hafta 7 günde 45 saat bu şekilde hafta hafta hesapladım

buna göre 1. haftada çalışması gereken 15 saat diğer haftalarda 45 saat aylık 195 saat çalışması gerekiyor

haftalık olarak hesapladığımda haftalık çalışma saatini doldurmayan personelin toplam mesai saatinden eksik olan saati çıkartıyor. sadece haftalık fazla çalışması olan personelin saatini excele yazdırmak istiyorum.

ayrıca 1. haftada çalışması gereken saat 15 saat mi yoksa pazar gününü de hesaplayacak mıyız 22,5 mi olucak.

yardım ederseniz sevinirim.
sb1987
Mesajlar: 7
Kayıt: 23 Ara 2023, 09:41
Meslek: Muhasebeci
Adınız: ŞEREF
Soyadınız: BAĞ

Re: Puantaj hesaplama

Mesaj gönderen sb1987 »

hocam maıl varsa ben sana kendı kullandıgım puantajı atıvereyım ama senın gıbı gırıs saatı yok gunluk çalışma saatı uzerınden hesaplıyor
metin315
Mesajlar: 3
Kayıt: 21 Ara 2023, 17:57
Lokasyon: balıkesir
Meslek: Büro Memuru (Genel)
Adınız: metin
Soyadınız: alaca

Re: Puantaj hesaplama

Mesaj gönderen metin315 »

sb1987 yazdı: 25 Ara 2023, 11:38 hocam maıl varsa ben sana kendı kullandıgım puantajı atıvereyım ama senın gıbı gırıs saatı yok gunluk çalışma saatı uzerınden hesaplıyor
metin315@gmail.com bi gönderin hocam olursa sizin puantaj üzerinden devam ederim.
alexm341
Mesajlar: 1
Kayıt: 26 Ara 2023, 11:01
Lokasyon: Bursa
Adınız: Hasan
Soyadınız: Kaleoglu

Re: Puantaj hesaplama

Mesaj gönderen alexm341 »

Güzel bir puantaj hesaplama sistemi kurmuşsunuz. Ancak bazı noktalarda iyileştirme yapılabilir,ornek verecek olursam:Hafta içi ve hafta sonu çalışma saatlerini ayırarak hesaplamak daha doğru olur. Çünkü genelde hafta sonları daha az çalışılır.Aylık toplam sapma hesaplaması yerine, her haftayı ayrı değerlendirmek daha adil olur. Yoksa 1 hafta çok çalışıp, diğer hafta hiç çalışmayan birini aylık toplamda sapma olmayabilir.Fazla mesai ödemesi için genelde haftalık 45 saatin üzerindeki kısım hesaba katılır. Yani 45 saate kadar normal mesai, sonrası fazla mesai olarak değerlendirilir.Puantaj tabelasında kişinin günlük çalışma saatleri, haftalık toplamı, aylık toplamı vb. bilgileri farklı sütunlarda göstermek daha anlaşılır olur.Umarım faydalı olmuştur. Kolay gelsin. A free business template is a pre-designed resource or framework that assists individuals or organizations in structuring various business-related documents or processes.Creating a general ledger involves several steps, including setting up the chart of accounts, recording journal entries, and generating financial statements.
En son alexm341 tarafından 27 Ara 2023, 10:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
metin315
Mesajlar: 3
Kayıt: 21 Ara 2023, 17:57
Lokasyon: balıkesir
Meslek: Büro Memuru (Genel)
Adınız: metin
Soyadınız: alaca

Re: Puantaj hesaplama

Mesaj gönderen metin315 »

alexm341 yazdı: 26 Ara 2023, 11:08 Güzel bir puantaj hesaplama sistemi kurmuşsunuz. Ancak bazı noktalarda iyileştirme yapılabilir,ornek verecek olursam:Hafta içi ve hafta sonu çalışma saatlerini ayırarak hesaplamak daha doğru olur. Çünkü genelde hafta sonları daha az çalışılır.Aylık toplam sapma hesaplaması yerine, her haftayı ayrı değerlendirmek daha adil olur. Yoksa 1 hafta çok çalışıp, diğer hafta hiç çalışmayan birini aylık toplamda sapma olmayabilir.Fazla mesai ödemesi için genelde haftalık 45 saatin üzerindeki kısım hesaba katılır. Yani 45 saate kadar normal mesai, sonrası fazla mesai olarak değerlendirilir.Puantaj tabelasında kişinin günlük çalışma saatleri, haftalık toplamı, aylık toplamı vb. bilgileri farklı sütunlarda göstermek daha anlaşılır olur.Umarım faydalı olmuştur. Kolay gelsin.
gönderdiğiniz exceli inceledim bizim personel şoför olduğu için çalışma saatleri tam net değil örnekte gönderdiğim gibi onun için detaylı bir çalışma yapmam lazım. haftalık olarak çalıştığını hafta hafta hesaplayıp aylık mesaiyi hesaplatmam lazım. ayrıca bir ay çalışması gereken saat 195 ise diğer ay 180 olabilir onun için sizin excel dosyasını detaylı ve formüllerle otomatikleştirmem lazım görev v.b olduğundan bizim personelin çalışma saatleri sürekli değişiyor. otomatik bi excel şablonu hazırlamam lazım.

ayrıca yardımlarınız için teşekkürler